AJÁNLÓ
 
17:54
2014. 02. 14.
Forrás: AFP/Getty Images/Victor Moriyama Az Associated Press (AP) több konfliktust is megjárt fotóriportere,...
A bejegyzés folyatódik
 
17:54
2014. 02. 14.
Forrás: AFP/Camille Lepage A fotóriporternő afrikai képeiből készült válogatásunkat...
A bejegyzés folyatódik
 
17:54
2014. 02. 14.
Forrás: Toronto Star A Toronto Star szerencsére nem csatlakozott azokhoz a lapokhoz,...
A bejegyzés folyatódik
 
17:54
2014. 02. 14.
A New York Times amerikai napilap két fotósa nyerte a sajtófotó kategóriában osztott idei...
A bejegyzés folyatódik
 
17:54
2014. 02. 14.
Drasztikus lépésre szánta el magát a világ egyik legnagyobb fotóügynöksége, a Getty Images....
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Manipuláció miatt kizárták a döntős képek nyolc százalékát a World Press Photón

Egy nem manipulált, győztes kép: Természet (sorozat), 3. díj: Egy öt éves csimpánz a Kokolopori Csimpánz Rezervátumban a Kongói Demokratikus Köztársaságban 2011. január 25-én. További díjnyertes fotókért kattintson a képre!
 Forrás: National Geographic/Christian Ziegler

A zsűrizés utolsó körbe került, tehát a győzelemre esélyes fotók nyolc százalékát ki kellett zárni a World Press Photo nemzetközi sajtófotó versenyből, mert manipulálták őket a British Journal of Photography értesülései szerint.

"Őszintén szólva nem kicsit csalódtam, amikor kiderült, mennyi képet kell kizárni a versenyből, mert a World Press Photo irányelveinek és a bevett szakmai gyakorlattal ellentétes változtatásokat tartalmaztak" - mondta a zsűritag David Guttenfelder, az Associated Press amerikai hírügynökség egyik sztárfotósa.

A tavalyi év győztese sok vitát váltott ki a sajtófotókban megengedhető utómunka mértékét illetően. A rangos nemzetközi sajtófotó-pályázaton ezért új szabályokat vezettek be.

"Kétségbeejtő, különösen, hogy tökéletesen felesleges volt a képeket kizáró utómunka nagy része" - mondta Gary Knight, a zsűri elnöke, a VII fotókooperatíva egyik alapítója. "Ugyan kis manipulációkról volt szó, de etikai szempontból lényegesekről. Sokszor csak lustaságról volt szó, és rossz alapanyagból próbált valamit kihozni a fotós. Ha egy kép manipulált volt egy sorozatban, az kizárta a teljes sorozatot. És a legtöbb képet simán meg is lehetett volna alapból jól is csinálni, ha egy kicsit jobban igyekszik a fotós. Butaság volt."

A zsűri elnöke szerint fontos, hogy a pályázaton megteremtették a lehetőségét annak, hogy kiszűrjék ezeket a fotókat, mert ezzel ők is megüzenték: ha manipulálod a képeidet, több mint valószínű, hogy lebuksz, és blamálod magad.

Knight reméli, hogy a fotósok kétszer is átgondolják majd az utómunkát az idei év eredményeinek fényében, mert kritikusan fontosnak tartja a demokratikus sajtó szempontjából, hogy hiteles legyen.

Válogatás a győztes képekből az Origón >>

hirdetés