Charles Fréger: Wilder Mann
Bear, Arles-sur-Tech, Franciaország // Cerbul, Corlata, Romána
Fotó: Charles Fréger
Busó, Krampusz, Strohmann, Babugeiri, Juantramposo, Schnappviecher, Cerbul - mind európai vadember figurák, és mind szerepelnek Charles Fréger francia portréfotós Wilder Mann sorozatában. Miért lehet érdekes egy mai fiatalnak egy több száz éves szörnypofa és mit árulnak el a modern életről? A Rudas Fürdő barlangszerű hangulatáért rajongó fotóssal beszélgettünk a vadságról.
A sorozatról a teljes interjú az [origo]-n >>
Az is érdekel, milyen fényképezőgéppel, világítással dolgozott a fotós? Hogyan sikerült kiadni a könyvet? A hajtás után erről olvashattok!
Hogyan, mivel dolgozott a sorozat elkészítése során?
Digitális középformátumú fényképezőgéppel dolgozom. A Wilder Mann elkészítése során végig asszisztenssel dolgoztam, és gyakran tolmácsra, vezetőre is szükségem volt.
Autonóm, akkukról üzemelő stúdióvakukat használtam. A Wilder Mann minden egyes fotója ugyanolyan, stúdió jellegű, vakus megvilágítással készült. A figurák mögötti táj olyan, mintha egy festett háttér lenne egy száz évvel ezelőtti fotóstúdióban, csak kijön belőle a lábuk alá a hó.
A projektből készült könyvet nagyon sok országban terjesztik, köztük Magyarországon is. Ezek szerint sikeres?
Azért jó a tejesztése, mert amikor belefogtam a könyvbe, felhajtottam egy olasz, egy német, egy francia és egy angol kiadót, akik közösen adták ki, és hamarosan lesz japán is. Éppen ezért tud a könyv - a méretéhez és terjedelméhez képest - olcsó lenni. Harminc euró, ezt még elbírja a piac. Az összefogás nélkül 45 euró lenne, ami már túl drága.
A teljes interjú az [origo]-n >>