AJÁNLÓ
 
07:34
2013. 04. 22.
Fotó: Benkő Imre A fotóművész az Országos Széchényi Könyvtárban január 12-ig látható...
A bejegyzés folyatódik
 
07:34
2013. 04. 22.
Robert Capa 1939-es sajtóigazolványa - Forrás: AFP/Gerard Julien Május 30-án megjelent a Magyar...
A bejegyzés folyatódik
 
07:34
2013. 04. 22.
Az amerikai MacArthur Alapítvány minden évben kiválaszt 20-40 embert, akik kreatív munkát...
A bejegyzés folyatódik
 
07:34
2013. 04. 22.
Forrás: AFP/Getty Images/Victor Moriyama Az Associated Press (AP) több konfliktust is megjárt fotóriportere,...
A bejegyzés folyatódik
 
07:34
2013. 04. 22.
Az idén alapított díjat évente egyszer, a nemrég elhunyt fotóművész születésnapján, június...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Charles Fréger: Wilder Mann


Bear, Arles-sur-Tech, Franciaország // Cerbul, Corlata, Romána
Fotó: Charles Fréger

Busó, Krampusz, Strohmann, Babugeiri, Juantramposo, Schnappviecher, Cerbul - mind európai vadember figurák, és mind szerepelnek Charles Fréger francia portréfotós Wilder Mann sorozatában. Miért lehet érdekes egy mai fiatalnak egy több száz éves szörnypofa és mit árulnak el a modern életről? A Rudas Fürdő barlangszerű hangulatáért rajongó fotóssal beszélgettünk a vadságról.

A sorozatról a teljes interjú az [origo]-n >>

Az is érdekel, milyen fényképezőgéppel, világítással dolgozott a fotós? Hogyan sikerült kiadni a könyvet? A hajtás után erről olvashattok!

Hogyan, mivel dolgozott a sorozat elkészítése során?

Digitális középformátumú fényképezőgéppel dolgozom. A Wilder Mann elkészítése során végig asszisztenssel dolgoztam, és gyakran tolmácsra, vezetőre is szükségem volt.

Autonóm, akkukról üzemelő stúdióvakukat használtam. A Wilder Mann minden egyes fotója ugyanolyan, stúdió jellegű, vakus megvilágítással készült. A figurák mögötti táj olyan, mintha egy festett háttér lenne egy száz évvel ezelőtti fotóstúdióban, csak kijön belőle a lábuk alá a hó.

A projektből készült könyvet nagyon sok országban terjesztik, köztük Magyarországon is. Ezek szerint sikeres?

Azért jó a tejesztése, mert amikor belefogtam a könyvbe, felhajtottam egy olasz, egy német, egy francia és egy angol kiadót, akik közösen adták ki, és hamarosan lesz japán is. Éppen ezért tud a könyv - a méretéhez és terjedelméhez képest - olcsó lenni. Harminc euró, ezt még elbírja a piac. Az összefogás nélkül 45 euró lenne, ami már túl drága.

A teljes interjú az [origo]-n >>

hirdetés