OLVASTAD MÁR?
 
Rodrigo Abd is megsérült a vébé elleni tüntetésekben
Forrás: AFP/Getty Images/Victor Moriyama Az Associated Press (AP) több konfliktust is megjárt fotóriportere, Rodrigo Abd a lábán sérült meg, feltételezhetően a rendőrség egyik gumilövedéke találta el.
 
Azt fotózta, ami senkit sem érdekelt
Forrás: AFP/Camille Lepage A fotóriporternő afrikai képeiből készült válogatásunkat a fotóra kattintva nézheted meg! A statisztikák szerint szubszaharai Afrikában, bármennyire is konfliktusoktól terhelt világrész, kevesebb médiamunkás veszti életét,...
 
Tanuljunk a profiktól!
Forrás: Toronto Star A Toronto Star szerencsére nem csatlakozott azokhoz a lapokhoz, melyek megváltak fotósaiktól, sőt, nagyszerű videósorozattal bizonyítja, valójában milyen nagy szükség van rájuk. A MasterGlass néhány perces videóiban a lap fotoriporterei...

35 millió kép ingyenesen

Drasztikus lépésre szánta el magát a világ egyik legnagyobb fotóügynöksége, a Getty Images. Miután jó ideig tehetetlenül szemlélték, hogy jogvédett képeiket ellenőrizhetetlenül széthordja az internet népe, úgy döntöttek, a sziszifuszi küzdelem helyett inkább nyitnak, és lehetővé teszik archívumuk több mint 35 millió fotójának beágyazását az alábbi formában:

A felhasználás egyszerű, a képek beágyazása a videómegosztókon bevett módszerrel működik: egy beágyazókódot kell átmásolnunk, melyet az ügynökség megad a kép mellett. Ha nem kereskedelmi célra kívánjuk használni a képet (vagyis konkrétan reklámban, vagy egy cég, termék, stb. weboldalán  felhasználni, illetve pénzért továbbadni), nyugodtan beágyazhatjuk egy blogbejegyzésbe, vagy akár internetes újságcikkbe még akkor is, ha profitorientált lapról vagy hirdetésekből bevételt szerző blogról van szó.

A Getty persze nem önzetlenül ilyen nagyvonalú. A beágyazott kép mellett ott áll az ügynökség és a fotós neve, a képre kattintva pedig a Getty Images oldalára jutunk, így az ügynökség egyrészt jó statisztikát kap képei lehetséges felhasználóiról, és új, fizetős ügyfeleket is elérhet, és a későbbiekben nem zárják ki, hogy a felületen hirdetéseket is értékesítsenek - szintén a beágyazott videókhoz hasonlóan.

Arról, hogy a fotósoknak miért jó ez, nem sokat tudni, annyit viszont egyértelművé tett az ügynökség, hogy nem tilthatják le a Getty Images-en keresztül eladásra kínált képeik beágyazhatóságát. 

A merész lépés üzleti következményeiről és a versenytársak reakcióiról bizonyára hallunk még a közeljövőben.

hirdetés